Почетна страница > Новости

РТ: Нема доказа да је РТ манипулисао Јутјубом током избора у САД-у - Гугл

/ vostok.rs   | 31.10.2017.



Извор: Восток / РТ

Компанија Гугл је саопштила да није пронашла никакве доказе да је РТ манипулисао видео садржајима на платформи Јутјуба или кршио своје обавезе током америчке изборне кампање у 2016. години. Саопштење долази услед немира у САД-у због наводног руског мешања на изборима у САД-у и посебно покривености РТ-а.

Ричард Салгадо, Гуглов директор за провођење закона и безбедност информација, саопштио је резултате истраге компаније о томе како су Гугловови производи могли бити злоупотребљавани како би утицали на изборе. Извештај на две стране је далеко краћи, од онога што су многи очекивали.

Гуглл је идентификовао два налога повезана са Интернет истраживачком агенцијом, руском невладином организацијом оптуженом у неким америчким медијима да је фабрика ботова руске владе. Налози су потрошили укупно 4.700 долара на Гугл платформама током изборног циклуса 2016. године за претрагу и приказивање огласа, наводи се у извештају. Огласи нису били циљани на одређене групе засноване на географији или политичким преференцама.


На Јутјубу, Гугл је пронашао 18 канала "вероватно повезаних" са кампањом која је објавила видео записе на енглеском и "са садржајем који се чинио политичким", али не искључиво тако. Канали су отпремили 1.108 таквих видео записа који представљају 43 сата садржаја и укупно 309.000 приказа у САД-у од јуна 2015. до новембра 2016. године, наводи се у извештају, уз напомену да један корисник може генерисати више приказа на једном видео снимку. Само три одсто видеа генерисало је више од 5.000 прегледа, саопштио је Гугл. Ниједан канал није био усмерен на САД или било који одређени део америчке јавности. Компанија је суспендовала ове канале.

У извештају се посебно помиње кориштење Јутјуба од стране РТ-а, а који канал остаје најгледанија међународна мрежа вести на овој платформи.

"Неки су поставили питања о употреби Јутјуба од стране РТ-а, медијске услуге коју финансира руска влада", наводи се у документу.

"Наша истрага није нашла никакве доказе о манипулацији на нашој платформи или кршењу политике. РТ - и сви други медији које спонзоришу државе, остају предмет наших стандардних правила", наводи се у документу.


Коментаришући Гуглов извештај, главна уредница РТ-а Маргарита Симоњан је рекла: "Како су рекли у школи, 
QED [Латински: quod erat demonstrandum - што је требало доказати]".

Раније је друштвена мрежа Твитер забранила налозима РТ-а и Спутника да користе рекламне механизме на овој мрежи. РТ је критиковао вест, саопштивши да то није у складу са мултимилионском доларском понудом америчке компаније за ексклузивну рекламу на Твитер како би подигла присуство новинара на изборима 2016. године.

Руски званичници су саопштили да је РТ био мета општег анти-руског "лова на вештице" у САД-у. Москва је порекла било какво мешање у америчке изборе и да партизански сукоби у САД-у немају никакве везе са Русијом.

Очекује се да ће руководиоци из Гугла, Фејсбука и Твитера сведочити у среду пред Сенатом САД, односно Комитету за борбу против криминала и тероризма о овом питању. ИНтернет гиганти треба да поднесу извештаје законодавцима о резултатима својих унутрашњих истрага о наводној употреби њихових услуга од стране руске владе како би утицала на изборну кампању у САД-у.

Информације говоре да и подаци из Фејсбука и Твитера имају веома мало таквих наводних радњи.

 


Повезане теме: Русија, САД, медији, интернет,


Коментара (0) Оставите Ваш коментар Објавите новост < Предходна новост Следећа новост >








Остале новости


Остале новости из рубрике »